Black Friday: Louis Vuitton, Rolex i Ray-Ban – te marki szczególnie chętnie wykorzystywane są w oszustwach internetowych
Przed nami Black Friday, co oznacza tysiące ofert w wyjątkowo niskich cenach, dostępnych głównie w sklepach internetowych. Czy jednak warto wierzyć wiadomościom e-mail z ofertami luksusowych marek pokroju Rolexa czy Louis Vuitton za ułamek ceny? Z pewnością nie. Eksperci Check Point Research donoszą o kolejnych oszustwach wykorzystujących popularne marki modowe oraz firmy kurierskie.
2023-11-24, 10:39

Wraz z nadejściem sezonu świątecznego krajobraz zakupów online wyjątkowo tętni życiem. Jednak za sprawą święta wyprzedaży i zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia wzrasta niebezpieczeństwo, że padniemy ofiarą oszustwa.

Louis Vuitton, Rolex i Ray-Ban – to marki, których nikomu nie trzeba przedstawiać, cieszące się mianem produktów premium czy wręcz luksusowych. Któż nie chciałby wykorzystać okazję i zakupić taki produkt z 80 lub 90-proc. zniżką? Takie właśnie oferty dostarczane drogą mailową wykryli specjaliści cyberbezpieczeństwa z Check Point Research. Niestety, po kliknięciu kuszących linków, niczego niepodejrzewające ofiary są kierowane na strony internetowe, które jedynie podszywają się pod rozpoznawalne marki, a jednocześnie zachęcają do przekazania wrażliwych danych – np. numerów kart płatniczych.

- 90-proc. wyprzedaż brzmi zbyt pięknie, by była prawdziwa. I tak w rzeczywistości jest. Od wielu lat cyberprzestępcy starają się przejąć wrażliwe dane internautów generując fałszywe oferty znanych marek. Okazuje się, że proceder ten nadal jest skuteczny – zaznacza Wojciech Głażewski, country manager firmy Check Point Software w Polsce.

To jednak nie wszystko. Również sektor dostaw kurierskich wykorzystywany jest przez przestępców w tym okresie. W październiku Check Point Research zaobserwował 13-proc. wzrost (r/r) złośliwych plików ukrytych w e-mailach lub na stronach informujących o postępach w realizacji zamówień. Specjaliści zaznaczają, że powinniśmy zachować szczególną ostrożność otwierając tego typu wiadomości i strony internetowe.

 

 

KONTAKT / AUTOR
Miłosz Stolarz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.